tiistai 23. marraskuuta 2010

Kas, siinäpä pulma!



Tekisinkö blogiin päivitettävää vai päivittäisinkö tekemisiä? Kas siinäpä pulma, jota on vaikea ratkaista. :D

Tekemisen saralla ei ole mitään uutta auringon alla, paitsi niitä sukkia, iänikuisia sukkia. Oikein hämmästyin, kun yht'äkkiä sain inspiksen askarteluun. Sinooperissa oli aivan kertakaikkisen herkullisen värisiä höyheniä ja nappasin niitä mukaani pari pussia.



Pohjana on styroksinen puolikranssi, jonka halkaisija on 20 cm. Päällystin sen avatulla paperinarulla, jotta höyhenet olisi helpompi liimata kiinni. Höyhenet on siis liimattu yksitellen kaareutuva puoli ylöspäin. Valmiin kranssin halkaisija on noin 30 cm.

Väri ei aivan ole kohdillaan (vielä pitää harjoitella keinovalossa kuvaamista), mutta lähellä. Olen oikein tyytyväinen lopputulokseen, siis kranssin enkä valokuvaan. Olen joskus kaaaauuuuan aikaa sitten tehnyt kransseja valkoisista höyhenistä, mutta niitä ei ollut saatavilla. (ei huono vaihtoehto tämäkään väri)


Käytiin Tampereen kädentaidon messuilla ja fiilis siellä oli jotenkin kireä tai ankea perjantai-iltana. Olen täsmälleen samaa mieltä kuin rinsessa blogissaan, siihen ei ole mitään lisättävää. Piste. Hiippailtiin yhdessä messuamassa, kuten jo monena vuonna aiemminkin.




Ylläoleva kuva liittyy messuihin siten, että kuvan pikkutaulu on ostettu sieltä. Tekijä löytyy Valkoista pellavaa blogin takaa. Ja voin kertoa, että tehdyt jutut näyttää livenä vähintään yhtä hyviltä kuin kuvissa, ellei jopa paremmilta. Pikkutaulu on menossa Taloon Maalle peilipöydän päälle.

Takana oleva kimppu on koottu kahdesta markettikimpusta, sattui sävyt hyvin yhteen. Mustaan Aalto-maljakkoon on joskus vähän vaikea löytää oikean sävyisiä kukkia, mutta nämä passaa somasti mielestäni.

Ystäväpariskunnan kanssa käytiin katsomassa Palatsi-teatterissa Beatles musikaali. Ruoka oli herkullista, seura loistavaa, mutta esityksessä oli vähän toivomisen varaa. Varsinkin alkupuoli ennen väliaikaa oli hivenen tylsää. Loppua kohti onneksi tunnelma kohosi kivasti.



Tässä vielä lähikuva kynttiläkoristeesta, jonka sain ystäviltäni tuliaisina. Hauska idea! En tiennyt, että tälläisia irrotettavia kynttiläkoristeita on edes olemassa.

Mukavaa loppuviikkoa, kynttilöitä poltellen selvitään tästäkin kaamosviikosta helpommin.



1 kommentti:

  1. Kiva kuulla susta ;) Tykkään tosi paljon tuosta höyhen-kranssita. Ihanat värit!!

    Minä jätin messut väliin. Olin tarkoituksella pyytänyt yövuorot tuoksi viikonlopuksi - meinasin kyllä livetä päätöksestä perjantaina, mutta olin liian väsynyt lähtemään mihinkään, kun oli ed. päivänä rankka työpäivä. Nyt kun luin sun ja Even kommentteja, en tainnut missata mistään. Mulla on joku käsityöähky ;) Siis joku ostamisähky - tällä käsitövauhdilla mun materiaalivarastot riittää eläkeikään asti ;)

    Hauska myös tuo kunntiläkoriste, kuten ihana kukkakimppukin. Piristävää. - Mä täällä oon kamalassa flunssassa, nyt nukkumaan...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!