lauantai 9. huhtikuuta 2011

Tunnustuksia

Kiitokset Villa Namun Tiinalle tunnustuksesta!


Olen otettu ja mielissäni, kiitos Tiina!

Olen jo kertaalleen tunnustanut täällä ja ihan ilman tunnustusta tunnustin täällä. Ihan kamalan vaikea on tunnustaa vielä jotain lisää, mutta onneksi Merja Kaunis arki kotiisi blogista oli tehnyt persoonallisuustestin täällä. Tein testin ja voi poijjaat sentään, kun osu ja upposi. Siinä samassa sain idean, että teenkin tunnustuksen näistä testin luonteenpiirteistä.

Joten täältä pesee tunnustuksia! Olen testin mukaan nelonen, luova idividualisti. Lainaukset ovat persoonallisuustestin tuloksista.

  1. Parhaimmillaan: luova, syvällinen ja ilmaisuvoimallinen
    Huonoimmillaan: Loukkaantuva, oikutteleva ja ylitunteellinen

    Tunnustus: Juuri näin, olen ylitunteellinen, oikutteleva ja loukkaanun asioista, joista tiedän olevan typerää loukkaantua. Kaikkein eniten harmittaa se, että tiedän järjellisellä tasolla kiukuttelun olevan täysin typerää, mutta kiukuttelen silti.


  2. Tunteet ovat Neloselle tärkeä mittari. Nelonen on yleensä hyvin perillä siitä, millaisia ajatuksia erilaiset ihmiset ja tilanteet hänessä herättävät.
    Tunnustus: Olen äärimmäisen tietoinen siitä, miten reagoin eri tilanteisiin ja ihmisiin. Se ei silti helpota tilannetta: raivoa, iloa, pettymystä, empatiaa tai mitä vaan tuntemaani tunnetta on vaikea peittää tai hillitä.

  3. Nelosella on ainutlaatuinen kyky muuntaa kokemuksensa, vaikeat ja raskaatkin, merkitykselliseksi kauneudeksi.
    Tunnustus: ihan liian paljon menetyksiä olen kokenut. Silti, jollain kummallisella mielentasolla, olen mieltänyt ne kaikki osana vahvuutani. Ilman niitä en olisi kokonainen.

  4. Nelonen asennoituu elämään vahvasti tuntien ja saattaa välillä jopa voimistaa tunteitaan ja kokemuksiaan oman mielikuvituksensa avulla.
    Tunnustus: mielikuvitukseni pystyy juuri tuohon ja paljon muuhunkin.

  5. Joskus Neloselle on tärkeää vetäytyä omaan sisäiseen maailmaansa, pois ulkomaailman asettamilta rajoitteilta ja vaatimuksilta ja selvittää tunteidensa viesti itselleen.
    Tunnustus: Tarvitsen ja haluan olla välillä erakko. Ihan yksin haahuaminen on ylellisyyttä. Silloin en tosin tutki tunteideni viestiä. Kunhan olla möllötän tekemättä mitään, luen jos huvittaa, syön silloin kun huvittaa...

     
  6.  Nelosen kyky tuntea ja kokea elämää syvästi tekee hänestä upean ja vahvan ystävän. Neloselle mitkään inhimilliset tunteet eivät ole vieraita ja hän on mitä suurin tuki hädän hetkellä.
    Tunnustus: jep, näin on.

     
  7. Nelonen voi olla yhtä aikaa vakava, hauska, haavoittuva ja emotionaalisesti vahva. Nelosten huumorintaju on usein juuri älykkään oivaltavaa ja rosoisen riemastuttavaa.
    Tunnustus: samanlainen huumori rakkaani kanssa on riemastuttavaa.

Käykäähän tekemässä testi! Hauskaa ajanvietettä ja ainakin minulle luonnehdinta osui nappiin.
Mukavaa launtaita kaikille!

8 kommenttia:

  1. Heh, hauska testi! Tein sen myös muutama päivä sitten, ja arvaa vaan, mikä testin mukaan olen... Luova individualisti!! ;o)

    VastaaPoista
  2. minäkin tein ja nelonen napsahti ;) taitaa olla meille naisille suht yleinen.

    VastaaPoista
  3. Olen joskus vuosia sitten tehnyt vähän toisella kaavalla toteutetun enneagrammin, harmi etten muista tulosta. Nyt tuli nelkku :) Paljon oli kyllä tunnistettavia piirteitä.

    VastaaPoista
  4. Tunnustukset on kivoja saada! Testit toisinaan paljastavat hauskoja piirteitä itsestä ;D

    Tulin kylään ja jäin lukijaksesi samantien!

    Mukavaa näinkin päin! Iloista viikonloppua!

    Satu

    VastaaPoista
  5. Toi on hauska testi!
    Mulle tuli seiska, merkinnällä katso myös nelonen!
    Aina oon tienny että oon vähän joakomielitautinen ☺☺

    VastaaPoista
  6. Nelkku kolmossiivellä ilmoittautuu... ;) Ollaan me sit vissiin. Ainakin vähän.

    Pepi: Mä tein sen pikatestin ja siitä tuli 1,5 ja 9. Hiukan sekava persoona.

    VastaaPoista
  7. Minä olin 3, mutta se ehkä paremmin kuvaa entistä minää, siis aikaa ennen lapsia, tai niin luulisin, mutta voihan se olla, että koira karvoistaan pääse :-)

    VastaaPoista
  8. Sukuvika kun suksi ei luista. Tein ko. testin myös, harvinaisen skeptisellä rölölöö-mielellä ja poikkeuksellisen spontaanisti.

    4: luova individualisti. Yllättävää. Melkein tunnistan itseni, mutta dramaattinen esteetikko en silti ole. 8)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!